Overvloed en essentiële oliën

Wat is nu overvloed?

Een van de vele betekenissen van overvloed is:
'het voorhanden zijn van meer dan voldoende van iets'.

Tegenwoordig willen we dit allemaal wel, overvloed van vrijwel alles in ons leven.
En er worden zoveel manieren aangeboden om overvloed te creëren.

Denk bijvoorbeeld aan '5 manieren om overvloed te creëren' of 'ontdek het geheim van overvloed' of 'leven in overvloed' of 'de principes van overvloed' of 'leven vanuit overvloed'.

Stuk voor stuk allen mooie technieken en geven je de belofte om dat ook te kunnen, als je dit of dat zou doen vanaf nu.

Maar wat is overvloed nu echt? Het is het voorhanden zijn van meer dan voldoende van iets. En dat 'iets' kan heel veel betekenissen hebben. Zoveel mensen, zoveel wensen. Voor een ieder betekent het weer iets anders. De een wil overvloed van gezondheid, de ander wil overvloed van geld of rijkdom en weer een ander wilt overvloed van iets anders.

Een andere geijkte vraag is vervolgens als men overvloed heeft, of men dan ook meer gelukkiger is ermee? Ik weet het niet. Je kunt het niet met een vingerknip verkrijgen, zo werkt het helaas niet.

Het is meer een mindset situatie.

Ben je tevreden met wat je nu hebt?
Ben je tevreden met jezelf?
Kun je gelukkig met je jezelf zijn of kun je gelukkig zijn met datgene wat je nu hebt?

Stuk voor stuk kleine nadenkertjes...

Om de mindset te veranderen of anders te gebruiken bestaan er ook weer talloze technieken. Die voor elk van ons mensen weer anders werken. En eerlijk gezegd dien je daar elke dag aan te werken, te voelen hoe je je voelt op dat moment en waarom...

Ik neem mijn mindset elke dag, als het niet een aantal malen per dag is, onder handen. Ik heb ook zo mijn technieken die voor mij goed werken. Een van deze technieken is het gebruik maken van essentiële oliën.

Momenteel werk ik met een Abundance Mix (Overvloed Blend).
Dit is een samengestelde mix van een drietal oliën:
Frankincense (Boswelia Essential Oil), Wild Orange (Citrus sinensis) en de Lemon (Citrus lemon).
Ik heb een klein mengflesje met een fijne draagolie waaraan ik de volgende combinatie heb toegevoegd:

1 druppel Frankincense
1 druppel Lemon
2 druppels Wild Orange

De blend kan je aanbrengen op je hartstreek (sternum / borstbeen) of daar waar jij het het prettigst vindt.

Kort samengevat kan de Abundance mix het volgende jou laten ervaren:

Frankincense - herken je spirituele waarheid, verlichting, geliefd, beschermd gevoel, wijsheid
Wild Orange - open jezelf voor welvaart en overvloed, humor, speels, creatief, genieten van het leven
Lemon - concentratie, energie, connectie, alertheid, helderheid, plezier

Als je dit zo leest, lijken deze vermeldingen op overvloed welke we allemaal graag in ons leven meer van willen zien naast ons drukke bestaan in deze maatschappij! Voor mij is het duidelijk: als ik meer overvloed / abundance wil in mijn leven, gebruik ik mijn Abundance mix om mijn mindset te veranderen en ik mag overvloed ontvangen...



Comments

Popular Posts